Heeft u uw tevredenheidsonderzoek onder leerlingen en/of ouders afgenomen via een externe leverancier? Dan heeft u tot en met 31 mei de tijd om de gegevens vanuit het systeem van uw leverancier naar Vensters te sturen en in Vensters te accepteren.
Het kan ook zijn dat de leverancier de gegevens automatisch doorstuurt. Controleer daarom voor 31 mei of uw gegevens in Vensters staan en of u de gegevens nog moet accepteren in Vensters.
Accepteren van gegevens
Indien u vooraf in Vensters het kanaal voor de leverancier heeft opengezet, wordt de levering automatisch in Vensters verwerkt. U hoeft de levering dan niet handmatig te accepteren. De gegevens ziet u terug in de betreffende indicator op Mijn scholen op de kaart. Hier kunt u de gegevens toelichten en publiceren.
Heeft u het kanaal nog niet opgezet en heeft uw leverancier de gegevens naar Vensters gestuurd? Dan moet u de levering voor 31 mei handmatig accepteren door het gegevensjaar op te hogen. Dit doet u als volgt:
- Ga naar de indicator Tevredenheid Leerling en/of Tevredenheid Ouders;
- Verhoog het gegevensjaar naar 2017/2018 (zie Afbeelding 1);
- Accepteer de levering (zie Afbeelding 2).
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Tevredenheidonderzoek afgenomen via Vensters
Wanneer u uw tevredenheidsonderzoek heeft afgenomen via Vensters, worden de gegevens automatisch getoond in Mijn scholen op de kaart. U kunt de gegevens inzien, toelichten en publiceren op Scholen op de kaart.
Tevredenheidonderzoek afgenomen via ProZO!
Wanneer u uw tevredenheidsonderzoek heeft afgenomen via ProZO!, worden de gegevens automatisch verstuurd naar Mijn scholen op de kaart. Meer hierover leest u in dit nieuwsbericht uit de vorige nieuwsbrief.