Medio december 2017 zijn we gestart met de campagne “Van schooladvies naar schooloriëntatie”. Het doel van deze campagne voor Scholen op de kaart was het vergroten van de naamsbekendheid en het verhogen van het aantal bezoekers. Voor deze campagne hebben we gebruikt gemaakt van Facebook, Google search en Google addwords.
Resultaten
Als een campagne gestart wordt, is het belangrijk dat er vooraf een meetbaar doel gesteld wordt, zodat er achteraf bepaald kan worden of de actie geslaagd is. Het gestelde doel voor deze campagne was het aantal bezoekers in het eerste kwartaal van 2018 te verhogen met 30%. Dit doel is ruimschoots gehaald!
Het aantal bezoekers is met ruim 32% gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal in 2017. Zoals in voorgaande jaren was ook het aantal bezoekers in januari het hoogst.
Januari 88.049 bezoekers
Februari 79.811 bezoekers
Maart 52.626 bezoekers
Deze maand wordt ook de naamsbekendheid van Scholen op de kaart weer gemeten, net zoals vorig jaar. Hierover binnenkort meer nieuws.