Onderzoek de tevredenheid van leerlingen en ouders

Met tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen en hun ouders krijg je een indruk van hoe goed je het als school doet. Je kunt zo'n onderzoek afnemen via de gratis tool in Vensters. Dit kan ieder schooljaar van 1 november tot en met 30 april.

Betrouwbare en gebruiksvriendelijke vragenlijsten

Vensters biedt scholen in het voortgezet onderwijs twee betrouwbare en gebruiksvriendelijke vragenlijsten aan. Zowel voor de jaarlijks verplichte afname van een leerlingtevredenheidsonderzoek als voor een oudertevredenheidsonderzoek.

Resultaten van de tevredenheidsonderzoeken publiceer je eenvoudig op scholenopdekaart.nl en met één handeling lever je de resultaten van de Monitoring Sociale Veiligheid door aan de inspectie. Daarmee voldoe je aan je jaarlijkse monitoringsplicht.

Analyse

In de module Analyse worden de verkregen onderzoeksresultaten weergegeven in de rapporten Tevredenheid leerlingen en Tevredenheid ouders. Deze rapporten bevatten de benchmarkgegevens van vergelijkbare scholen in Nederland en daarmee kunt je jouw resultaten nog beter interpreteren.

Werkwijze

Om de Vensters-vragenlijst te gebruiken log je in op Vensters en ga je naar de module Onderzoek. Vervolgens kun je een leerling- en oudertevredenheidsonderzoek starten. Bekijk voor meer informatie de algemene pagina over tevredenheidsonderzoek.

De vragenlijsten

Vensters biedt een gevalideerde standaard vragenlijst, hierin kunnen geen eigen vragen worden toegevoegd. Wil je meer lezen over de vragenlijsten? Lees dan verder in onze encyclopedie:

Andere onderzoeksaanbieders

Als je het onderzoek niet wilt afnemen in Vensters, maar wel gebruik wilt maken van de Vensters-vragenlijst, kun je gebruikmaken van een van de onderstaande onderzoeksaanbieders. Zij kunnen je resultaten doorsturen naar Vensters.

BvPO LAKS
DigiDoc | Onderwijsspiegel PO/VO Mar-Research
Qschool (B&T Organisatieadvies) Riskchanger
DUO Onderwijsonderzoek & Advies Veiligheidsmonitor po/vo
e-Loo Sectorraad Praktijkonderwijs
Kwaliteitscholen Trips

Meer informatie?

Kijk voor meer informatie over tevredenheidsonderzoeken bij de ondersteuningsdocumenten of neem contact op met Support Vensters (support@vensters.nl of 030 2324 808).