Hulp bij inloggen op Mijn Vensters

 
 

Heb je vragen over het inloggen of wil je een Vensters account aanvragen?

Je kunt eenvoudig een account aanvragen bij de gebruikersbeheerder(s) van jouw bestuur of school. Dit kan via de inlogpagina: mijn.vensters.nl.

Alle besturen en scholen hebben één of meerdere gebruikersbeheerders aangesteld die verantwoordelijk zijn voor het goedkeuren van accounts en het toekennen van de juiste rechten.

Heeft een bestuur of school nog geen gebruikersbeheerder(s)? In dat geval wordt de aanvraag voor een nieuw account beoordeeld door Support Vensters.

  • Hoe vraag je een account aan voor Mijn Vensters?

    1. Ga naar mijn.vensters.nl en klik op ‘Account aanvragen’.

    2. Vul het formulier in en klik op ‘Verzenden’.

    Wat gebeurt er daarna?
    Je aanvraag wordt automatisch doorgestuurd naar de gebruikersbeheerder(s) van je school of bestuur. Zij beoordelen je aanvraag en kennen je de juiste rechten toe.

    Wil je direct toegang?
    Neem contact op met het bestuur(skantoor) of je schoolleider om na te vragen wie de Vensters gebruikersbeheerder is voor jouw school. Diegene kan direct een account voor je aanmaken.

    Belangrijk om te weten:

    • De beoordeling van accountaanvragen en het toekennen van rechten wordt volledig verzorgd door de gebruikersbeheerder(s). Support Vensters speelt hierin geen rol.

    • Vanwege privacyregels kan Vensters geen namen of e-mailadressen van gebruikersbeheerders verstrekken.

  • Controleer deze stappen om je toegang tot Mijn Vensters te herstellen:

    1. Account geblokkeerd door foutieve wachtwoorden?
      Als je meer dan drie keer een verkeerd wachtwoord hebt ingevoerd, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Wacht ongeveer 5 minuten en probeer dan opnieuw in te loggen.

    2. Nieuw wachtwoord aanvragen:
      Klik op ‘Inloggegevens vergeten’ om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Als jouw e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je een e-mail met een link om je wachtwoord te resetten.

      Geen e-mail ontvangen? Dan is je e-mailadres niet bij ons geregistreerd. Je kunt een aanvraag indienen voor een nieuw account.

    3. Problemen met het activeren van je account?
      Sinds juli 2024 is de nieuwe omgeving van Vensters live. Gebruikers uit de oude omgeving hebben een activatielink ontvangen om hun account te activeren.

      Geen activatielink gebruikt? Dan kun je nog niet inloggen en ontvang je ook geen wachtwoord reset. Neem contact op met de gebruikersbeheerder(s) en vraag om een nieuwe activatielink.

    Let op: Voor hulp met activatielinks of gebruikersbeheer kun je contact opnemen met de Vensters gebruikersbeheerder(s) van jouw eigen school of bestuur. Neem contact op met het bestuur(skantoor) of je schoolleider om na te vragen wie dit is voor jouw school.

    Kom je er niet uit of lijkt er iets niet in orde met jouw Vensters account? Neem dan gerust contact op met Support Vensters.